Ekat treenit - miten valmistaudun?

Ole aina ennen harjoituksiin saapumista yhteydessä joukkueen valmentajiin tai joukkueenjohtajaan. Heiltä saat tarkat treenipaikat ja -ajat. Suurin osa joukkueista ottaa vain osan kaudesta uusia harrastajia.

Tule hyvissä ajoin treenipaikalle (noin varttia ennen harjoitusten alkua), niin ehdit käydä vaihtamassa vaatteet, täyttämässä juomapullon jne. Tarvittaessa voit kysellä mieltäsi askarruttavia asioita valmentajilta, jojoilta tai uusilta joukkuekavereiltasi. Treeneihin ei voi tulla myöhässä! Jos myöhästyt, ilmoita siitä valmentajalle puhelimitse.

Treenivarusteina käytetään joustavia urheiluvaatteita. Esimerkiksi t-paita tai toppi sekä trikoot tai shortsit. Varsinkaan cheer-joukkueen harjoituksissa vaatteet eivät saisi olla kovin isot, jottei vaikkapa pääntiestä pääse raajoja paidan sisään nostoja tehdessä.

Tanssijoukkueessa voit ensimmäisiin harjoituksiin tulla sukkasiltaan. Cheer-joukkueessa olisi hyvä olla sisälenkkarit jalassa. Joukkueissamme on kahden viikon ilmainen kokeiluaika, jonka jälkeen voit jo hyvin hankkia tanssiin kärkitossut tai cheer-kengät.

Jos sinulla on pitkät hiukset, laita ne ponnarilla kiinni. Älä lainaa toisilta ponnaria, sillä se lisää täiden leviämisen todennäköisyyttä.

Ota mukaan oma juomapullo ja täytä se vedellä ennen treenien alkua. Toisten juomapulloista ei juoda, koska taudit (esimerkiksi flunssa) leviävät pisaratartuntana.

Voit ottaa mukaan myös pienen hikipyyhkeen, jos oon kuuma sää. Halutessasi voit käydä treenien jälkeen suihkussa harjoituspaikan pukuhuoneessa. Harjoitusten jälkeen on hyvä syödä pieni palautumiseväs ja juoda tarpeeksi vettä.

Alaikäisiltä harrastajilta pyydetään huoltajien yhteystietoja. Jos et muista huoltajan puhelinnumeroa ja sähköpostia ulkoa, tallenna ne vaikkapa kännykkääsi. Huoltaja voi tulla ensimmäisiin harjoituksiin myös mukaan paikalle.

Treeneistä saat kivoja kavereita!